Tiedote 1.12.2020

TIEDOTE 1.12.2020

Klubitalon toiminta painottuu 2.-21.12.2020 taas enemmän virtuaaliklubitalon puolelle.

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto (avi) kieltää yli 20 hengen yleisötilaisuudet Keski-Suomen sairaanhoitopiirin kunnissa. Päätös koskee sisä- ja ulkotiloissa 2.12.–21.12. järjestettäviä yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia. Tiukempi rajoitus tarvitaan koronaviruksen laajemman leviämisen ehkäisemiseksi, riskiryhmien suojelemiseksi ja terveydenhuollon kantokyvyn turvaamiseksi. Lisäksi avi linjasi, että osallistujamäärät huomioiden yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia saa järjestää vain, jos osallistujien turvallisuus voidaan varmistaa. Uusilla rajoituksilla pyritään sekä ehkäisemään yhä useamman alueen epidemiatilanteen kiihtymistä että kääntämään ilmaantuvuus laskuun niillä alueilla, jotka ovat jo siirtyneet kiihtymis- ja leviämisvaiheeseen.

-Keskisuomalainen

Vaikka Klubitalon toimintaa ei varsinaisesti lasketa yleisötilaisuudeksi, on myös meidän tiukennettava jäsentemme ja työntekijöidemme turvallisuuden takaamiseksi toimintaohjeitamme vallitsevassa tilanteessa. Klubitalon osalta tämä tarkoittaa seuraavia asioita 2.-21.12.2020:

• Talolla voi olla korkeintaan 20 ihmistä kerrallaan, mukaan lukien työntekijät
  • Trombin puoli on oma yksikkönsä, ja väliovi suljetaan läpikululta. Trombin maksimiosallistujamäärästä tiedotetaan heti keskiviikkona.
  • Otetaan käyttöön etukäteen ilmoittautuminen (respan puhelimeen, nro 050 400 2996). Keskiviikkona 2.12. voi tulla ilman ilmoittautumista, mutta sisään voidaan ottaa rajallinen määrä väkeä (yht. max. 20)
  • Keskiviikon jälkeen siirrytään rajatumpaan aukioloaikaan. Osa ohjaajista tekee töitä etänä, jotta talolle mahtuu enemmän jäseniä, ja toiminnasta osa siirtyy taas virtuaaliklubitalon puolelle. Talo on auki ilmoittautuneille joko aamu- tai iltapäivän päivästä riippuen. Ilmoittautua voi niin kauan kuin tilaa on.
  • Keskiviikon jälkeen talolla ei valmisteta lounasta. Pienimuotoinen kahvio toimii päivittäin keittiössä. Työ- ja opintoyksikkö ja viestinnän yksikkö toimivat yhdessä, sisäänkäynnin puoleisessa päädyssä.
  • Virtuaaliklubitalon tarkempi ohjelma suunnitellaan lähipäivinä porukalla. Jäsenvetoista toimintaa kaivataan skypeen!
  • Yhteydenpitoa tiivistetään sellaisiin jäseniin, jotka eivät tilanteen vuoksi Klubitalolle pääse.
  • Kaamosretki perutaan. Tehdään vastaava retki, kun tilanne sen sallii. Jo maksetut omavastuuosuudet saa takaisin.
  • Jouluruokailut perutaan. Ruokailuun ilmoittautuneet saavat jouluisen tervehdyksen kotiin toimitettuna.
  • InDesign-koulutus siirtyy eteenpäin.

Nämä toiminnan rajaukset tulevat nyt nopealla aikataululla, koska avi:n määräykset tulevat voimaan jo 2.12. Keskustellaan lisää klubikokouksessa ja vahvistetaan vielä toimintaohjeiden yksityiskohtia. Hetken aikaa kun jaksamme kaikki ”sitkutella”, niin tautitilanteen huononemista toivottavasti saadaan hillittyä. Näillä Klubitalon omilla rajaustoimilla voidaan kuitenkin taloa pitää vielä auki, siirretään vaan taas painotusta enemmän virtuaaliklubitalon puolelle.

Muista: ei sairaana Klubitalolle, pese käsiä ja käytä käsidesiä, käytä kasvomaskia, säilytä turvaetäisyys 1-2m!

Ollaan yhteyksissä, aina saa soittaa!

Lämpimin terveisin,

Kati