Tiedote 1.12.2020 / Päivitetty 3.3.2021

TIEDOTE 1.12.2020 / Päivitetty 3.3.2021

Klubitalon toiminta painottuu 21.12.2020-31.3.2021 taas enemmän virtuaaliklubitalon puolelle.

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto (AVI) kieltää yli 10 hengen yleisötilaisuudet Keski-Suomen sairaanhoitopiirin kunnissa. Päätös koskee sisä- ja ulkotiloissa, ainakin 31.3.2021 asti, järjestettäviä yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia. Tiukempi rajoitus tarvitaan koronaviruksen laajemman leviämisen ehkäisemiseksi, riskiryhmien suojelemiseksi ja terveydenhuollon kantokyvyn turvaamiseksi. Lisäksi avi linjasi, että osallistujamäärät huomioiden yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia saa järjestää vain, jos osallistujien turvallisuus voidaan varmistaa. Uusilla rajoituksilla pyritään sekä ehkäisemään yhä useamman alueen epidemiatilanteen kiihtymistä että kääntämään ilmaantuvuus laskuun niillä alueilla, jotka ovat jo siirtyneet kiihtymis- ja leviämisvaiheeseen.

-Keskisuomalainen

Vaikka Klubitalon toimintaa ei varsinaisesti lasketa yleisötilaisuudeksi, on myös meidän tiukennettava jäsentemme ja työntekijöidemme turvallisuuden takaamiseksi toimintaohjeitamme vallitsevassa tilanteessa. Klubitalon osalta tämä tarkoittaa seuraavia asioita 31.3.2021 asti:

• Talolla voi olla korkeintaan 10 ihmistä kerrallaan, mukaan lukien työntekijät
  • Trombin puoli on oma yksikkönsä, ja väliovi suljetaan läpikululta. Trombin maksimiosallistujamäärästä tietoa löytyy Trombin sivuilta.
  • Otetaan käyttöön etukäteen ilmoittautuminen (respan puhelimeen, nro 050 400 2996).
  • Osa ohjaajista tekee töitä etänä, jotta talolle mahtuu enemmän jäseniä, ja toiminnasta osa siirtyy taas virtuaaliklubitalon puolelle. Talo on auki ilmoittautuneille joko aamu- tai iltapäivän päivästä riippuen. Ilmoittautua voi niin kauan kuin tilaa on. Tietoa talon aukioloajoista viikko-ohjelmassa.
  • Talolla valmistetaan noutolounasta maanantaisin, torstaisin ja perjantaisin ja siihen voi ilmoittautua paikan päällä talolla tai soittamalla respaan klo 10 mennessä. Ilmoittautuminen on sovitova. Pienimuotoinen kahvio toimii päivittäin keittiössä. Työ- ja opintoyksikkö ja viestinnän yksikkö toimivat yhdessä, sisäänkäynnin puoleisessa päädyssä.
  • Virtuaaliklubitalon tarkempi ohjelma löytyy viikko-ohjelmasta. Jäsenvetoista toimintaa kaivataan skypeen!
  • Yhteydenpitoa tiivistetään sellaisiin jäseniin, jotka eivät tilanteen vuoksi Klubitalolle pääse.

Hetken aikaa kun jaksamme kaikki ”sitkutella”, niin tautitilanteen huononemista toivottavasti saadaan hillittyä. Näillä Klubitalon omilla rajaustoimilla voidaan kuitenkin taloa pitää vielä auki, siirretään vaan taas painotusta enemmän virtuaaliklubitalon puolelle.

Muista: ei sairaana Klubitalolle, pese käsiä ja käytä käsidesiä, käytä kasvomaskia, säilytä turvaetäisyys 2 m!

Ollaan yhteyksissä, aina saa soittaa!

Lämpimin terveisin,

Kati